fbpx

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל – כיצד גוגל מוצא את האתר שלכם ומחליט באיזה מקום לדרג אותו בתוצאות החיפוש? מהם הפעולות החשובות ביותר שאתם צריכים לעשות כדי להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל?

לפני שאלמד אתכם כיצד תקדמו את האתר שלכם באופן אורגני בגוגל, ראשית חשוב שתבינו כיצד הרובוט של גוגל מוצא את האתר שלכם ואת הדפים שבתוכו ומדרג אותם.

אז ככה, הרובוט של גוגל מוצא את האתר שלכם והדפים שבתוכו דרך קישורים, זאת אומרת שהרובוט של גוגל זוחל מקישור לקישור וכך הוא מוצא את כל הדפים באינטרנט.

אם נניח יש לכם אתר חדש, ואין אף קישור שמקשר לאתר שלכם, אז גוגל פשוט לא ימצא אותו.

הדפים היחידים שגוגל לא יוכל למצוא אותם גם אם יש אליהם קישור, הם דפים שכדי להיכנס אליהם צריך שם משתמש וסיסמה. בגלל שהרובוט של גוגל לא יודע את השם המשתמש והסיסמה, אין לו אפשרות להיכנס לדף ולסרוק אותו.

לאחר שהרובוט סורק את הדף הוא מחשב את הרלוונטיות שלו. ככל שהדף איכותי יותר כך הוא רלוונטי יותר. ככל שהוא רלוונטי יותר, כך הדף יהיה גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגני.

כיצד גוגל מחשב את הרלוונטיות של הדף?

בעיקרון לגוגל יש אלגוריתם סודי, אין לנו את כל התשובות כיצד גוגל מחשב את הרלוונטיות של הדף. אבל אנחנו כן יודעים חלק גדול מהתשובות, שאם נפעל על פיהם, נוכל להתקדם יפה לעבר התוצאות הראשונות בתוצאות החיפוש האורגני בגוגל.

כדי להתקדם באופן אורגני בתוצאות החיפוש של גוגל ישנם שלושה דברים עיקריים וחשובים שעליכם להתמקד בהם:

  1. הכנסה נכונה של מילות המפתח בכל המקומות הרלוונטיים בדף ובהגדרות ה – seo של אותו דף.
  2. כתיבת תוכן איכותי.
  3. קישורים לאתר שלכם מאתרים אחרים, תוך כדי שהאתרים שאתם מקשרים מהם, קשורים בנושא שלהם לאתר שלכם.

חשוב לציין שישנם עוד דברים נוספים שיכולים לעזור לקידום האורגני שלכם, לדוגמה קישורים פנימיים, שילוב סרטוני וידאו, הוספת תוכן לאתר אחת לשבועיים, נגישות למוגבלויות, אתר מותאם לסלולרי ועוד. במאמר זה בחרתי להתמקד בשלושת הדברים החשובים ביותר.

הכנסה נכונה של מילות המפתח

לכל דף באתר עליכם להתאים מילת מפתח שקשורה אליו. בעצם זאת המילה שאתם רוצים שכאשר הגולש יקליד אותה בחיפוש של גוגל, בסופו של דבר הוא יגיע לדף שלכם.

כדי לקבל רעיונות למילות מפתח שהגולשים מחפשים בגוגל, ניתן להשתמש בכלי לחקר מילות מפתח של גוגל אדס, כדי לדעת עוד על הכלי הזה לחקר מילות מפתח אני ממליץ לכם לקרוא את המאמר שכתבתי על כלי זה.

המקומות שאתם צריכים להכניס את מילת המפתח:

  • כותרת העמוד (תגית Title).
  • כתובת ה URL.
  • בכותרות הפנימיות השונות בעמוד.
  • בתגית מטה Description Description
  • בתגית alt של התמונות בעמוד.
  • בתוכן הטקסט הרגיל שבעמוד.

כאשרת תכניסו את מילת המפתח בכל המקומות האלו גוגל יבין טוב שמילת המפתח שהכנסתם היא הנושא של הדף שלכם.

כתיבת תוכן איכותי

בסופו של דבר גוגל רוצה לתת למשתמשים במנוע החיפוש שלו את התוצאות הכי טובות. לכן גוגל רוצה לקדם לתוצאות הראשונות את הדפים עם התוכן האיכותי ביותר.

גוגל יכול להבין את איכות התוכן שלכם בדרכים רבות, לדוגמה כמה זמן הגולש גלש בדף שלכם? האם הוא המשיך לדפים נוספים באתר? האם הגולש חזר לאותו דף פעמים נוספות? ועוד.

לכן אל תתפשרו על התוכן באתר שלכם, כתבו את התוכן הטוב ביותר שאתם יכולים ובסופו של דבר אם התוכן שלכם יהיה יותר טוב משל המתחרים שלכם, גוגל יתגמל אתכם בהתאם.

קישורים לאתר שלכם מאתרים אחרים

אסטרטגיית בניית הקישורים היא אחת המשימות החשובות בתהליך הקידום האורגני של האתר שלכם. עליכם לקחת בחשבון לא רק את כמות הקישורים שאתם מקשרים לאתר שלכם מאתרים אחרים, עליכם גם לקחת בחשבון את האיכות של קישורים האלו.

ככל שהאתר שאתם מקשרים ממנו לאתר שלכם גדול יותר וסמכותי יותר כך הקישור ממנו אליכם הוא יותר איכותי.

דבר נוסף הוא שככל שהאתר שאתם מקשרים ממנו קשור בנושא שלו לאתר שלכם, כך גם הקישור ממנו הוא יותר איכותי.

שימו לב – קישורים שהם לא איכותיים, כמו קישורי ספאם, יכולים בסופו של דבר להזיק לקידום שלכם.

שיטות מומלצות לבניית קישורים לאתר שלכם

  • הירשמו לאינדקסים
  • בקשו מהלקוחות או מהספקים שלכם שיקשרו לאתר שלכם.
  • פתחו בלוג מקצועי שבו תוכן יעיל ואיכותי (מה שיגרום לאתרים אחרים לקשר אליכם באופן טבעי).
  • כתבו תוכן "ויראלי" שיעודד את הגולשים באתר שלכם לשתף.
  • קשרו לדפים באתר שלכם מקבוצות רלוונטיות בפייסבוק.

לסיכום…

הקידום האורגני בגוגל הוא בעצם סוג של מקצוע בפני עצמו, אבל אם החלטתם שאתם רוצים לקדם אורגנית את האתר שלכם בעצמכם, אז השימוש בטיפים שנתתי לכם במאמר זה בהחלט יכולים לעזור לכם במשימה זאת.

שיהיה בהצלחה

שתף את הפוסט

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

אודות הכותב

עידו הלפרין

עידו הלפרין

עידו הלפרין הוא הבעלים והמייסד של האתר עידן הדיגיטל. במשך שנים עידו חקר ולמד את תחום השיווק הדיגיטלי, היום אפשר להגיד שהוא כבר מאסטר בתחום זה. לצד התשוקה הגדולה לתחום השיווק הדיגיטלי,
עידו הוא גם איש רוח, הלומד כל יום מספר שעות במסגרת ישיבה.

עידו הלפרין

עידו הלפרין

עידו הלפרין הוא הבעלים והמייסד של האתר עידן הדיגיטל. במשך שנים עידו חקר ולמד את תחום השיווק הדיגיטלי, היום אפשר להגיד שהוא כבר מאסטר בתחום זה. לצד התשוקה הגדולה לתחום השיווק הדיגיטלי,
עידו הוא גם איש רוח, הלומד כל יום מספר שעות במסגרת ישיבה.

הרשמה לניוזלטר

אחת לשבועיים נשלח אליך למייל פוסט איכותי בנושא שיווק דיגיטלי. מזמין אותך להירשם לקבלת הבונוס המיוחד הזה!

הרשמה לניוזלטר

אחת לשבועיים נשלח אליך למייל פוסט איכותי בנושא שיווק דיגיטלי. מזמין אותך להירשם לקבלת הבונוס המיוחד הזה!

דברו איתי

סגירת תפריט
דילוג לתוכן