fbpx

חנות אינטרנטית

חנות אינטרנטית

מעוניינים לבנות חנות אינטרנטית? מהם היתרונות העיקריים של חנות כזאת? ובמה תלויה ההצלחה שלה?

מעוניינים לפתוח חנות אינטרנטית? במאמר זה אלמד אתכם את כל הדברים שחשוב שתדעו לפני שאת פותחים חנות כזאת.

ידוע שככל שעובר הזמן, אנשים הולכים וקונים יותר ויותר דרך האינטרנט, בעוד החנויות הפיזיות מוכרות פחות ופחות. קבלו נתון מדהים – נכון ל -2019 רק אמזון לבד מחזיק 42% מהמכירות בארצות הברית, מבינים את הפוטנציאל?

היתרונות העיקריים בחנות אינטרנטית

  • הרבה יותר זול להקים חנות אינטרנטית מאשר חנות פיזית.
  • פוטנציאל המכירה בחנות אינטרנטית הוא כל העולם, בעוד פוטנציאל המכירה של חנות פיזית הוא בערך העיר בה היא נמצאת.

הצלחת החנות האינטרנטית תלויה בשלושה פרמטרים והם:

  1. החנות עצמה.
  2. ניהול החנות.
  3. שיווק.

החנות עצמה

החנות עצמה היא בעצם איש המכירות שלכם, לכן חשוב לכתוב ולעצב את החנות בצורה נכונה, מה שיגרום בסופו של דבר ליותר אנשים לרכוש מכם.

הדפים שהכי חשוב שתשקיעו בהם (בעיצוב והטקסט) הם דפי המוצר וזה משתי סיבות עיקריות:

  1. בין 80% ל – 85% מהגולשים בחנות שלכם יגלשו בדפי המוצרים שלכם, וזה מהסיבה שכאשר תשווקו את החנות שלכם אתם תפנו את הגולשים לדפים אלו. בדף הבית ובדפי הקטגוריה יגלשו בערך רק 8% מהגולשים.
  1. הסיבה השנייה והחשובה שאתם צריכים להשקיע בעיצוב ובתוכן של דפי המוצר היא, ששם הגולשים מחליטים אם לרכוש מכם או שלא לרכוש מכם.

טיפ – לגולש לוקח בערך 8 שניות בממוצע להחליט אם להישאר בדף מוצר שלכם או לצאת ממנו.

עוד דבר שחשוב לשים אליו לב בחנות עצמה הוא עניין החששות. צריך לקחת בחשבון שישנם גולשים רבים שחוששים לרכוש מכם מסיבות שונות, לכן עליכם להיות חכמים ולהעלים את חששות אלה.

ישנם כמה סוגי חששות:

טיב בהעסקה

טיב העסקה כולל את זמן אספקה של המוצר. כמה שהמוצר יגיע מהר יותר ככה הלקוח יהיה יותר מרוצה. ישנם אנשים שיהיו מוכנים לשלם יותר כדי לקבל את המוצר שלהם כמה שיותר מהר.

תמיד עדיף שהמשלוח יהיה חינם.

בנוגע לתשלומים כמה שיהיו יותר תשלומים ככה הלקוח יהיה יותר מרוצה.

אם זה אפשרי תנו התחייבות למחיר הטוב ביותר.

טיב העסקה כולל גם את האפשרות של החזרת המוצר על פי חוק ומעבר.

באופן כללי ככל שתתנו יותר ללקוח, כך הלקוח יהיה יותר מרוצה והוא ירגיש יותר בטוח לקנות מכם.

תכונות המוצר עצמו

תכונות המוצר עצמו כוללות את המפרט הטכני.

המעשה הנכון הוא לפרט כמה שיותר את תכונות המוצר, ולא להניח שהלקוח יודע לבד.

כאשר הלקוח יודע כל מה שהוא צריך לדעת על המוצר, הדבר גורם לו להרגיש רגוע ובטוח.

חששות אישיים

למשל כאשר גולש נכווה בעבר מרכישה דרך האינטרנט, ולכן עכשיו הוא חושש לרכוש בגלל זה. את החשש הזה ניתן להעלים למשל על ידי הוספת המלצות של לקוחות מרוצים בדפי המוצרים.

ניהול החנות

כל חנות אינטרנטית צריכה להיות מנוהלת.

לרוב בעל החנות יצטרך להעסיק אדם שינהל לו את החנות. ניהול חנות לוקח בערך 3 – 4 שעות ביום. בחנויות גדולות ניהול החנות יכול להגיע למשרה או שתי משרות וכן הלאה.

ניהול החנות כולל את הטיפול בהזמנות, שרות הלקוחות (בהתכתבות או בטלפון), לעדכן את החנות שצריך ועוד.

שיווק

אם אתם רוצים להקים חנות אינטרנטית אתם צריכים לקחת בחשבון שאתם חייבים לשווק את החנות, זאת אומרת לעשות קמפיינים בגוגל, פייסבוק, אניסטגרם, טלגרם, או זאפ למי שמתאים ועוד. (לכל עסק הקמפיין המתאים לו).

מינימום ההשקעה של שיווק החנות בחודש צריכה להיות בין  2000 ₪ ל – 3000 ₪, אם אין לכם את הסכומים האלה לשים כל חודש על שיווק, אז אל תפתחו חנות דיגיטלית.

צריך להבין ללא שיווק, לא יגיעו לקוחות פוטנציאלים לחנות שלכם, ולכן לא יהיו לכם מכירות.

לאחר שניסיתם את כל הכלים השיווקיים (פייסבוק, גוגל, אינסטגרם ועוד), אתם בודקים איזה כלי נותן לכם את יחס ההמרה הכי טוב, ובו אתם משקיעים את רוב הכסף לשיווק של החנות שלכם.

העלות הממוצעת לכל כניסה אחת לחנות הדיגיטלית עומדת על שקל.

יחס ההמרה הממוצע הוא 1%, זאת אומרת שמתוך 100 כניסות לחנות שלכם תהיה לכם מכירה אחת בממצוע.

אם הצלחתם להגיע ל – 5% המרה בממוצע, זאת אומרת שממש שיחקתם אותה.

טיפ חשוב

המוצרים שהכי נמכרים באינטרנט הם אופנה, צעצועים, אלקטרוניקה וקוסמטיקה.

לסיכום…

עכשיו אתם יודעים את הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לדעת כאשר אתם פותחים חנות אינטרנטית. חשוב שאם תחליטו לפתוח חנות כזאת, אז תיקחו בחשבון את כל הטיפים שנתתי לכם במאמר זה.

שיהיה לכם בהצלחה.

שתף את הפוסט

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

אודות הכותב

עידו הלפרין

עידו הלפרין

עידו הלפרין הוא הבעלים והמייסד של האתר עידן הדיגיטל. במשך שנים עידו חקר ולמד את תחום השיווק הדיגיטלי, היום אפשר להגיד שהוא כבר מאסטר בתחום זה. לצד התשוקה הגדולה לתחום השיווק הדיגיטלי,
עידו הוא גם איש רוח, הלומד כל יום מספר שעות במסגרת ישיבה.

עידו הלפרין

עידו הלפרין

עידו הלפרין הוא הבעלים והמייסד של האתר עידן הדיגיטל. במשך שנים עידו חקר ולמד את תחום השיווק הדיגיטלי, היום אפשר להגיד שהוא כבר מאסטר בתחום זה. לצד התשוקה הגדולה לתחום השיווק הדיגיטלי,
עידו הוא גם איש רוח, הלומד כל יום מספר שעות במסגרת ישיבה.

הרשמה לניוזלטר

אחת לשבועיים נשלח אליך למייל פוסט איכותי בנושא שיווק דיגיטלי. מזמין אותך להירשם לקבלת הבונוס המיוחד הזה!

הרשמה לניוזלטר

אחת לשבועיים נשלח אליך למייל פוסט איכותי בנושא שיווק דיגיטלי. מזמין אותך להירשם לקבלת הבונוס המיוחד הזה!

דברו איתי

סגירת תפריט
דילוג לתוכן